Schemat organizacyjny
Działy badawcze [ Kliknij nazwę zakładu, aby wyświetlić szczegóły ]
Wykaz i ramowy zakres aktywności poszczególnych działów badawczych.
prof. dr hab. Piotr Jedziniak - kierownik
+48 81 889 33 52
piotr.jedziniak@piwet.pulawy.pl
- badania żywności pochodzenia zwierzęcego, pasz, nawozów naturalnych i organicznych oraz gleb i wody,
- analiza toksykologiczna i wykonywanie chemicznej diagnostyki toksykologicznej zatruć zwierząt,
- badania nad toksycznością substancji chemicznych stosowanych w rolnictwie i występujących w środowisku, z wykorzystaniem modeli in vitro/ex vivo.
- badania wykonywane metodami instrumentalnymi, radiochemicznymi i biotestami.
prof. dr hab. Jacek Osek - kierownik
+48 81 889 30 84
josek@piwet.pulawy.pl
- badania dotyczące bezpieczeństwa mikrobiologicznego żywności, pasz i wody w kontekście występowania, identyfikacji, charakterystyki molekularnej oraz mechanizmów oporności przeciwdrobnoustrojowej zoonotycznych czynników bakteryjnych i wirusowych,
- identyfikacja amin biogennych i biotoksyn w żywności,
- diagnostyka botulizmu,
- badania z zakresu: wykrywania i identyfikacji gatunkowej białka zwierzęcego w paszach, ubocznych produktach pochodzenia zwierzęcego i żywności, stosowania pasz genetycznie zmodyfikowanych oraz występowania substancji przeciwbakteryjnych w paszach i żywności.
- badania wykonywane metodami instrumentalnymi, mikrobiologicznymi, molekularnymi, chemicznymi i metodą mikroskopową.
prof. dr hab. Krzysztof Szulowski - kierownik
+48 81 889 30 17
kszjanow@piwet.pulawy.pl
- diagnostyka, etiologia, patogeneza, zapobieganie i zwalczanie bakteryjnych chorób zwierząt,
- epidemiologia czynników etiologicznych bakteryjnych chorób zwierząt,
- oporność bakterii na środki przeciwdrobnoustrojowe,
- bioasekuracja i dobrostan zwierząt,
- prowadzenie banku szczepów.
- metody serologiczne, bakteriologiczne, molekularne i anatomopatologiczne.
dr hab. Marcin Smreczak, profesor instytutu - kierownik
+48 81 889 31 09
smreczak@piwet.pulawy.pl
- badania nad etiologią, patogenezą, diagnostyką i zwalczaniem chorób wirusowych zwierząt (w tym pryszczycy i chorób pryszczycopodobnych),
- epidemiologia chorób wirusowych zwierząt oraz analiza środowiskowych czynników ryzyka,
- nowe i nowo pojawiające się choroby wirusowe zwierząt.
- badania wykonywane metodami serologicznymi, wirusologicznymi i molekularnymi
prof. dr hab. Tomasz Cencek - kierownik
+48 81 889 31 31
tcencek@piwet.pulawy.pl
- badania nad etiologią, patogenezą, diagnostyką i zwalczaniem:
- chorób inwazyjnych zwierząt,
- bakteryjnych, pasożytniczych i wirusowych chorób pszczół,
- wirusowych, bakteryjnych, grzybiczych, pasożytniczych i środowiskowych chorób ryb, mięczaków i skorupiaków. - badania nad występowaniem form dyspersyjnych pasożytów w środowisku.
- badania wykonywane metodami mikroskopowymi, serologicznymi i molekularnymi, oraz badania hodowlane, i próby biologiczne.
mgr Ewa Borzym - kierownik
+48 81 889 33 08
ewa.borzym@piwet.pulawy.pl
- badania z zakresu oceny jakości weterynaryjnych produktów leczniczych metodami fizyko-chemicznymi i genomicznymi.
- badania wykonywane są metodami fizyko-chemicznymi i biologicznymi.
dr Magdalena Wasiak - kierownik
+48 81 889 31 28
Magdalena.Wasiak@piwet.pulawy.pl
- badania nad charakterystyką zmian histopatologicznych i immunohistochemicznych chorób wirusowych i bakteryjnych,
- badania nad rozpoznawaniem i patogenezą chorób nowotworowych o etiologii wirusowej,
- badanie właściwości immunogennych wybranych peptydów pochodzenia wirusowego,
- obrazowanie morfologii tkanek pochodzenia zwierzęcego oraz zmian wywołanych przez bakterie i grzyby metodą skaningowej mikroskopii elektronowej,
- analiza wyników badań laboratoryjnych odnośnie występowania w Polsce chorób zakaźnych zwierząt oraz skażeń żywności pochodzenia zwierzęcego i pasz, ocena ryzyka wybranych chorób zakaźnych zwierząt z zastosowaniem metod statystycznych, systemów informacji geograficznej oraz modelowania matematycznego,
- sekwencjonowanie wysokoprzepustowe oraz badania metagenomiczne patogenów łańcucha produkcji żywności u zwierząt i w środowisku wraz z analizą bioinformatyczną,
- analiza ekspresji genów z wykorzystaniem mikromacierzy,
- produkcja podłoży mikrobiologicznych, prowadzenie centralnej zmywalni, nadzór nad systemem oczyszczania wody klasy 1 i 2,
- wykonywanie czynności metrologicznych,
- wzorcowanie wewnętrzne dozowników, pipet tłokowych jednokanałowych
- wielokanałowych,
- wykonywanie pomiaru rozkładu temperatury w urządzeniach termostatycznych.
- badania sekcyjne zwierząt, badania metodami histopatologicznymi i immunohistochemicznymi,
- analiza danych dotyczących różnych kierunków badań, z wykorzystaniem systemów informacji geograficznej (ang. geographic information systems, GIS), metod statystycznych oraz modelowania matematycznego,
- sekwencjonowanie wysokoprzepustowe patogenów, biotypowanie drobnoustrojów z wykorzystaniem metod instrumentalnych.
Działy obsługi nauki [ Kliknij nazwę działu, aby wyświetlić szczegóły ]
Wykaz ramowy zakresu działania działów obsługi nauki.
mgr Monika Banaszek-Urban - kierownik
+48 81 889 30 50
+48 81 889 32 51
monika.banaszek@piwet.pulawy.pl
- pozyskiwanie środków zewnętrznych oraz obsługa administracyjna projektów (grantów) finansowanych z funduszy zewnętrznych krajowych i zagranicznych w okresie realizacji i w okresie trwałości,
- inicjowanie aktualizacji cennika badań usługowych w związku z pojawieniem się nowych pozycji bądź wzrostem kosztów wykonywania badań,
- inicjowanie wprowadzania zmian związanych z dostosowaniem wewnętrznych przepisów i procedur do wymogów dokumentacji konkursowych oraz obowiązków wynikających umów na realizację projektów,
- na etapie pozyskiwania projektów (grantów) do zadań działu należy:
- poszukiwanie oraz gromadzenie informacji dotyczących możliwości pozyskiwania przez Instytut środków pochodzących z funduszy zewnętrznych,
- pozycjonowanie potrzeb inwestycyjnych i rozwojowych Instytutu zgodnie z aktualnymi programami i grantami,
- przekazywanie aktualnych informacji jednostkom organizacyjnym zainteresowanym pozyskiwaniem środków na granty i projekty,
- konsultowanie i pomoc w pozycjonowaniu środków dla jednostek organizacyjnych Instytutu,
- działania informacyjne i szkoleniowe dotyczące możliwości pozyskiwania środków – prowadzenie help desk dla pracowników w zakresie możliwości uzyskania dofinansowania na ich działania,
- prowadzenie baz danych pomysłów, fiszek projektowych i zapotrzebowań, które można wykorzystać do tworzenia projektów,
- weryfikacja zgodności projektu z wymogami konkursowymi,
- wsparcie na etapie konstrukcji budżetu projektu i weryfikacja zgodności kategorii wydatków z dokumentacją konkursową,
- konsultacje kwestii prawnych związanych z formalną stroną dokumentów aplikacyjnych,
- kompletowanie dokumentów niezbędnych do udziału w konkursie (załączniki, pełnomocnictwa),
- przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej poprzez współpracę z jednostkami organizacyjnymi przy przygotowywaniu wniosków aplikacyjnych o środki ze źródeł zewnętrznych, w szczególności: kompletowanie, dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku wymaganych przez instytucje organizujące konkurs, informowanie jednostek o wymogach formalnych na etapie przygotowania wymaganych załączników, pomoc pod względem formalnym, weryfikacja dokumentów i załączników,
- sporządzenie umowy partnerskiej, jeśli jest to projekt konsorcyjny, partnerski,
- przygotowanie i złożenie wniosku, którego wnioskodawcą jest Instytut,
- gromadzenie i przekazywanie danych koniecznych do przygotowania studium wykonalności i innych wymaganych w dokumentacji konkursowej wniosków,
- na etapie wdrażania i realizacji projektów (grantów) do zadań działu należy:
- przyjmowanie do realizacji projektów i grantów, dotyczących badań naukowych, finansowanych ze środków pochodzących z funduszy europejskich i innych źródeł zewnętrznych zarówno krajowych jak i zagranicznych, dla których zostały podpisane umowy lub wydane decyzje o ich realizację,
- uruchamianie procedur niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów,
- współpraca z zewnętrznymi instytucjami finansującymi, w zakresie określonym w umowach,
- współpraca z podmiotami trzecimi i osobami zaangażowanymi w realizację projektów, w tym wykonawcami, partnerami i konsorcjantami,
- opracowywanie i sporządzanie dokumentacji związanej z realizowanymi projektami, w tym sporządzanie dokumentów wewnętrznych wymaganych w ramach wdrażania,
- monitorowanie procesu realizacji projektów pod kątem zgodności z zewnętrznymi regulacjami prawnymi oraz wytycznymi,
- sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej dla instytucji zewnętrznych i innych podmiotów kontrolujących,
- sporządzanie wniosków o płatność w części administracyjnej rozliczających środki przyznane na realizację projektów oraz analizowanie zgodności kosztów, nakładów projektów z założeniami i budżetami projektów,
- bieżąca ocena stopnia zaawansowania projektu, informowanie przełożonych o zagrożeniach oraz podejmowanie działań w kierunku ich usunięcia,
- w okresie trwałości projektów (grantów) do zadań działu należy:
- udział w czynnościach kontrolnych i koordynowanie działań kontrolnych i audytów zewnętrznych, oraz informowanie odpowiednich komórek o datach, zakresach planowanych kontroli,
- monitoring i sprawozdawczość realizowanych projektów i grantów, w tym trwałości projektów,
- archiwizacja dokumentów związanych z wdrażaniem projektu,
- sporządzanie sprawozdań w okresie trwałości.
mgr Maria Müller - kierownik
+48 81 889 33 05
maria.muller@piwet.pulawy.pl
biblioteka@piwet.pulawy.pl
- opracowywanie planów naukowo-badawczych, sprawozdań i raportów z działalności naukowej, badawczo-usługowej i technicznej Instytutu,
- obsługa administracyjna projektów realizowanych w ramach subwencji na utrzymanie potencjału badawczego,
- przygotowywanie i nadzorowanie procesu ewaluacji dorobku naukowego Instytutu,
- wprowadzanie i administrowanie danymi dotyczącymi działalności Instytutu do określonych przepisami modułów Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on,
- prowadzenie rejestru publikacji naukowych,
- nadzorowanie dokumentacji dotyczącej patentów i wynalazków,
- prowadzenie dokumentacji i nadzór nad realizacją szkoleń wewnętrznych, zewnętrznych i zakładowych,
- obsługa szkół doktorskich i Rady Wydawnictw,
- prowadzenie Biblioteki Naukowej,
- wprowadzanie do Repozytorium Wiedzy na stronie internetowej Instytutu instytucjonalnego dorobku naukowego i dydaktycznego pracowników naukowych PIWet-PIB,
- obsługa Rady Naukowej,
- prowadzenie dokumentacji postępowań o nadanie stopnia doktora i doktora habilitowanego,
- przygotowywanie strategii marketingowej Instytutu,
- organizowanie i prowadzenie marketingu i promocji Instytutu (w tym: analiza oferty Instytutu na tle ofert rynkowych, inicjowanie tworzenia pakietów badań),
- przygotowanie oraz przeprowadzenie procesu komercjalizacji oraz ochrony własności intelektualnej,
- obsługa strony internetowej,
- prace poligraficzne na rzecz Instytutu.
prof. dr hab. Beata Cuvelier-Mizak - Redaktor Naczelny
+48 81 889 33 27
+48 81 889 33 09
b.cuvelier@piwet.pulawy.pl
-
Zarządzanie procesem redakcyjnym oraz prowadzenie wszelkich spraw związanych z wydawaniem czasopisma Journal of Veterinary Research.
dr inż. Joanna Maj-Paluch - kierownik
+48 81 889 33 57
joanna.maj@piwet.pulawy.pl
- obsługa procesu przyjmowania i przekazywania próbek do badań do poszczególnych laboratoriów Instytutu,
- archiwizacja dokumentacji związanej z próbkami,
- współpraca z klientem w zakresie realizacji zleceń.
-
Świadczenie usług weterynaryjnych polegających na leczeniu i zapobieganiu chorób zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych w prowadzonych
w Instytucie doświadczeniach.
Działy obsługi ogólnej [ Kliknij nazwę działu, aby wyświetlić szczegóły ]
Wykaz i zakres działania działów ogólnych
mgr Małgorzata Bąk — Główny Księgowy
+48 81 889 32 48
m.bak@piwet.pulawy.pl
- wykonywanie czynności przewidzianych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie finansowo-księgowym,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- analiza okresowa działalności gospodarczej i wyników finansowych, w tym: analiza wewnętrznych przepływów pieniężnych, analiza (na wniosek Dyrektora lub kierownika) przychodów i kosztów funkcjonowania poszczególnych komórek organizacyjnych, analiza (na wniosek Dyrektora lub kierownika działu badawczego) wydatków w projektach badawczych
dr Małgorzata Lisiowska - kierownik
+48 81 889 32 59
M.Lisiowska@piwet.pulawy.pl
- wykonywanie czynności przewidzianych Kodeksem pracy,
- przygotowywanie, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych oraz Dyrektorem, polityki kadrowej Instytutu,
- realizowanie polityki kadrowej Instytutu,
- prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
- sporządzanie sprawozdawczości dla GUS w zakresie zatrudnienia i wykorzystania czasu pracy,
- obsługa podróży służbowych pracowników Instytutu,
- prowadzenie spraw związanych z praktykami zawodowymi studentów i uczniów szkół średnich,
- wdrażanie motywacyjnego systemu wynagrodzeń.
- gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących wyników badań wykonywanych przez weterynaryjne laboratoria diagnostyczne (obsługa baz danych),
- budowa, rozwój i administracja systemów informatycznych oraz baz danych w Instytucie (obsługa techniczna), w tym budowa i techniczna obsługa strony internetowej Instytutu,
- określenie potrzeb w zakresie sprzętu informatycznego i oprogramowania oraz przygotowanie specyfikacji przetargowych,
- wsparcie dla pracowników Instytutu w zakresie systemów informatycznych,
- szkolenie personelu laboratoriów diagnostycznych współpracujących z Instytutem,
- obsługa i zapewnienie bezpieczeństwa wewnętrznej sieci informatycznej Instytutu,
- zabezpieczenie i dostarczenie usług sieciowych,
- bieżący nadzór nad sprzętem komputerowym i oprogramowaniem,
- pozyskiwanie projektów krajowych i zagranicznych, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi, mających na celu wsparcie informatyzacji poszczególnych zadań realizowanych w Instytucie.
mgr Agata Wawer - kierownik
+48 81 889 31 00
agata.wawer@piwet.pulawy.pl
- koordynacja sporządzania rocznych planów zakupów,
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań na zakup dostaw, usług i robót budowlanych, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminem dla zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane o wartości poniżej progów przetargowych,
- sporządzanie projektów umów o zamówienie publiczne we współpracy z radcą prawnym,
- wprowadzanie danych o zawartych umowach, ofertach do systemu informatycznego Instytutu, opisywanie wniosków zakupowych, generowanie i wysyłanie zamówień, monitorowanie wysłanych zamówień, sprawdzanie zgodności danych zawartych na fakturze/rachunku z danymi wynikającymi z umów/ofert,
- prowadzenie postępowań reklamacyjnych, o ile nie są prowadzone przez inną komórkę organizacyjną,
- prowadzenie ocen dostawców,
- doskonalenie wewnętrznego systemu składania zamówień.
mgr Piotr Radomski - kierownik
+48 81 889 33 25
- prowadzenie całokształtu prac związanych z obsługą administracyjną, porządkową i transportową Instytutu,
- prowadzenie archiwum Instytutu,
- zabezpieczanie prawidłowego działania środków transportu,
- zapewnienie ciągłości i aktualizacji a także nadzór nad umowami zawartymi z podmiotami zewnętrznymi w obszarze działania Działu Administracyjno-Gospodarczego,
- prowadzenie spraw związanych z obrotem i administrowaniem nieruchomościami zamiejscowymi Instytutu,
- odbiór dostaw i ich przekazywanie do zamawiających komórek organizacyjnych.
mgr inż. Ryszard Kielar
+48 81 889 34 00
- utrzymywanie sprawności infrastruktury Instytutu,
- koordynowanie przygotowania i realizacji prac remontowych lub inwestycyjnych,
- koordynowanie przeglądów, wzorcowania, sprawdzania laboratoryjnego wyposażenia pomiarowego,
- prowadzenie książki obiektów użytkowanych przez Instytut,
- prowadzenie gospodarki odpadami i ściekami na terenie Instytutu,
- obsługa i utrzymanie sprawności technicznej spalarni odpadów niebezpiecznych, kotłowni gazowej i oczyszczalni ścieków oraz prowadzenie zabezpieczenia mikrobiologicznego.
- prowadzenie obsługi biurowej Dyrektora oraz jego Zastępców, w tym gromadzenie dokumentacji niezbędnej do bieżącego zarządzania Instytutem,
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów i korespondencji Dyrektora oraz jego Zastępców,
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora, wynikających z potrzeb i organizacji pracy Sekretariatu,
- organizowanie kontaktów interesantów zewnętrznych i wewnętrznych z Dyrektorem.
-
Zapewnianie ochrony fizycznej obiektów i majątku Instytutu w Puławach.
+48 81 889 32 41
biuro_pjb@piwet.pulawy.pl
- obsługa administracyjna systemu zarządzania,
- koordynacja prac związanych z akredytacją laboratoriów,
- tworzenie i nadzór nad dokumentacją systemu zarządzania,
- tworzenie, nadzór i doskonalenie portalu info. intranet oraz strony internetowej Instytutu w zakresie systemu zarządzania,
- współtworzenie i nadzorowanie programów szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych o tematyce związanej z systemem zarządzania,
- wsparcie merytoryczne dla komórek organizacyjnych i pracowników Instytutu w zakresie systemu zarządzania,
- doskonalenie kompetencji osób odpowiedzialnych za system zarzadzania w Instytucie.
mgr Joanna Stachyra-Wolska - kierownik
+48 81 889 31 19
+48 81 889 33 43
+48 81 889 34 69
joanna.stachyra@piwet.pulawy.pl
Strona Zakładu
- obsługa szkoleń, w tym szkoleń specjalizacyjnych,
- obsługa administracyjno-techniczna Komisji ds. Specjalizacji Lekarzy Weterynarii, zgodnie z właściwymi przepisami,
- obsługa i współorganizacja konferencji, kursokonferencji, spotkań branżowych,
- obsługa bazy hotelowej.
Samodzielne stanowiska pracy [ Kliknij nazwę stanowiska, aby wyświetlić szczegóły ]
- prowadzenie spraw sądowych, zastępstwo prawne i procesowe,
- opracowywanie i opiniowanie pod względem prawnym aktów wewnętrznych Instytutu,
- opiniowanie pod względem prawnym umów i porozumień zawieranych przez Instytut,
- opracowywanie i weryfikacja projektów umów,
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych.
-
Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
-
Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
-
Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie ochrony informacji niejawnych.
-
Wykonywanie obowiązków Inspektora Ochrony Danych określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)- Dz. Urz. UEL 119.s 1 oraz w ustawie z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych.
-
Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie spraw obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.