Prezentacja instytutu

Struktura organizacyjna


Schemat organizacyjny

Schemat organizacyjny

Działy badawcze [ Kliknij nazwę zakładu, aby wyświetlić szczegóły ]

Wykaz i ramowy zakres aktywności poszczególnych działów badawczych.

prof. dr hab. Piotr Jedziniak - kierownik
+48 81 889 33 52
piotr.jedziniak@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. badania żywności pochodzenia zwierzęcego, pasz, nawozów naturalnych i organicznych oraz gleb i wody,
  2. analiza toksykologiczna i wykonywanie chemicznej diagnostyki toksykologicznej zatruć zwierząt,
  3. badania nad toksycznością substancji chemicznych stosowanych w rolnictwie i występujących w środowisku, z wykorzystaniem modeli in vitro/ex vivo.
2) rodzaje i metody badań:
  1. badania wykonywane metodami instrumentalnymi, radiochemicznymi i biotestami.

prof. dr hab. Jacek Osek - kierownik
+48 81 889 30 84
josek@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. badania dotyczące bezpieczeństwa mikrobiologicznego żywności, pasz i wody w kontekście występowania, identyfikacji, charakterystyki molekularnej oraz mechanizmów oporności przeciwdrobnoustrojowej zoonotycznych czynników bakteryjnych i wirusowych,
  2. identyfikacja amin biogennych i biotoksyn w żywności,
  3. diagnostyka botulizmu,
  4. badania z zakresu: wykrywania i identyfikacji gatunkowej białka zwierzęcego w paszach, ubocznych produktach pochodzenia zwierzęcego i żywności, stosowania pasz genetycznie zmodyfikowanych oraz występowania substancji przeciwbakteryjnych w paszach i żywności.
2) rodzaje i metody badań:
  1. badania wykonywane metodami instrumentalnymi, mikrobiologicznymi, molekularnymi, chemicznymi i metodą mikroskopową.

prof. dr hab. Krzysztof Szulowski - kierownik
+48 81 889 30 17
kszjanow@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. diagnostyka, etiologia, patogeneza, zapobieganie i zwalczanie bakteryjnych chorób zwierząt,
  2. epidemiologia czynników etiologicznych bakteryjnych chorób zwierząt,
  3. oporność bakterii na środki przeciwdrobnoustrojowe,
  4. bioasekuracja i dobrostan zwierząt,
  5. prowadzenie banku szczepów.
2) rodzaje i metody badań:
  1. metody serologiczne, bakteriologiczne, molekularne i anatomopatologiczne.

dr hab. Marcin Smreczak, profesor instytutu - kierownik
+48 81 889 31 09
smreczak@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. badania nad etiologią, patogenezą, diagnostyką i zwalczaniem chorób wirusowych zwierząt (w tym pryszczycy i chorób pryszczycopodobnych),
  2. epidemiologia chorób wirusowych zwierząt oraz analiza środowiskowych czynników ryzyka,
  3. nowe i nowo pojawiające się choroby wirusowe zwierząt.
2) rodzaje i metody badań:
  1. badania wykonywane metodami serologicznymi, wirusologicznymi i molekularnymi

prof. dr hab. Tomasz Cencek - kierownik
+48 81 889 31 31
tcencek@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. badania nad etiologią, patogenezą, diagnostyką i zwalczaniem:
    - chorób inwazyjnych zwierząt,
    - bakteryjnych, pasożytniczych i wirusowych chorób pszczół,
    - wirusowych, bakteryjnych, grzybiczych, pasożytniczych i środowiskowych chorób ryb, mięczaków i skorupiaków.
  2. badania nad występowaniem form dyspersyjnych pasożytów w środowisku.
2) rodzaje i metody badań:
  1. badania wykonywane metodami mikroskopowymi, serologicznymi i molekularnymi, oraz badania hodowlane, i próby biologiczne.

mgr Ewa Borzym - kierownik
+48 81 889 33 08
ewa.borzym@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. badania z zakresu oceny jakości weterynaryjnych produktów leczniczych metodami fizyko-chemicznymi i genomicznymi.
2) rodzaje i metody badań:
  1. badania wykonywane są metodami fizyko-chemicznymi i biologicznymi.

dr Magdalena Wasiak - kierownik
+48 81 889 31 28
Magdalena.Wasiak@piwet.pulawy.pl

1) działalność naukowa:
  1. badania nad charakterystyką zmian histopatologicznych i immunohistochemicznych chorób wirusowych i bakteryjnych,
  2. badania nad rozpoznawaniem i patogenezą chorób nowotworowych o etiologii wirusowej,
  3. badanie właściwości immunogennych wybranych peptydów pochodzenia wirusowego,
  4. obrazowanie morfologii tkanek pochodzenia zwierzęcego oraz zmian wywołanych przez bakterie i grzyby metodą skaningowej mikroskopii elektronowej,
  5. analiza wyników badań laboratoryjnych odnośnie występowania w Polsce chorób zakaźnych zwierząt oraz skażeń żywności pochodzenia zwierzęcego i pasz, ocena ryzyka wybranych chorób zakaźnych zwierząt z zastosowaniem metod statystycznych, systemów informacji geograficznej oraz modelowania matematycznego,
  6. sekwencjonowanie wysokoprzepustowe oraz badania metagenomiczne patogenów łańcucha produkcji żywności u zwierząt i w środowisku wraz z analizą bioinformatyczną,
  7. analiza ekspresji genów z wykorzystaniem mikromacierzy,
  8. produkcja podłoży mikrobiologicznych, prowadzenie centralnej zmywalni, nadzór nad systemem oczyszczania wody klasy 1 i 2,
  9. wykonywanie czynności metrologicznych,
  10. wzorcowanie wewnętrzne dozowników, pipet tłokowych jednokanałowych
  11. wielokanałowych,
  12. wykonywanie pomiaru rozkładu temperatury w urządzeniach termostatycznych.
2) rodzaje i metody badań:
  1. badania sekcyjne zwierząt, badania metodami histopatologicznymi i immunohistochemicznymi,
  2. analiza danych dotyczących różnych kierunków badań, z wykorzystaniem systemów informacji geograficznej (ang. geographic information systems, GIS), metod statystycznych oraz modelowania matematycznego,
  3. sekwencjonowanie wysokoprzepustowe patogenów, biotypowanie drobnoustrojów z wykorzystaniem metod instrumentalnych.

Działy obsługi nauki [ Kliknij nazwę działu, aby wyświetlić szczegóły ]

Wykaz ramowy zakresu działania działów obsługi nauki.

mgr Monika Banaszek-Urban - kierownik
+48 81 889 30 50
+48 81 889 32 51
monika.banaszek@piwet.pulawy.pl

  1. pozyskiwanie środków zewnętrznych oraz obsługa administracyjna projektów (grantów) finansowanych z funduszy zewnętrznych krajowych i zagranicznych w okresie realizacji i w
  2. okresie trwałości,
  3. inicjowanie aktualizacji cennika badań usługowych w związku z pojawieniem się nowych pozycji bądź wzrostem kosztów wykonywania badań,
  4. inicjowanie wprowadzania zmian związanych z dostosowaniem wewnętrznych przepisów i procedur do wymogów dokumentacji konkursowych oraz obowiązków wynikających umów na
  5. realizację projektów,
  6. na etapie pozyskiwania projektów (grantów) do zadań działu należy:
    1. poszukiwanie oraz gromadzenie informacji dotyczących możliwości pozyskiwania przez Instytut środków pochodzących z funduszy zewnętrznych,
    2. pozycjonowanie potrzeb inwestycyjnych i rozwojowych Instytutu zgodnie z aktualnymi programami i grantami,
    3. przekazywanie aktualnych informacji jednostkom organizacyjnym zainteresowanym pozyskiwaniem środków na granty i projekty,
    4. konsultowanie i pomoc w pozycjonowaniu środków dla jednostek organizacyjnych Instytutu,
    5. działania informacyjne i szkoleniowe dotyczące możliwości pozyskiwania środków – prowadzenie help desk dla pracowników w zakresie możliwości uzyskania dofinansowania na ich
    6. działania,
    7. prowadzenie baz danych pomysłów, fiszek projektowych i zapotrzebowań, które można wykorzystać do tworzenia projektów,
    8. weryfikacja zgodności projektu z wymogami konkursowymi,
    9. wsparcie na etapie konstrukcji budżetu projektu i weryfikacja zgodności kategorii wydatków z dokumentacją konkursową,
    10. konsultacje kwestii prawnych związanych z formalną stroną dokumentów aplikacyjnych,
    11. kompletowanie dokumentów niezbędnych do udziału w konkursie (załączniki, pełnomocnictwa),
    12. przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej poprzez współpracę z jednostkami organizacyjnymi przy przygotowywaniu wniosków aplikacyjnych o środki ze źródeł zewnętrznych, w
    13. szczególności: kompletowanie, dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku wymaganych przez instytucje organizujące konkurs, informowanie jednostek o wymogach formalnych na etapie przygotowania wymaganych załączników, pomoc pod względem formalnym, weryfikacja dokumentów i załączników,
    14. sporządzenie umowy partnerskiej, jeśli jest to projekt konsorcyjny, partnerski,
    15. przygotowanie i złożenie wniosku, którego wnioskodawcą jest Instytut,
    16. gromadzenie i przekazywanie danych koniecznych do przygotowania studium wykonalności i innych wymaganych w dokumentacji konkursowej wniosków,
  7. na etapie wdrażania i realizacji projektów (grantów) do zadań działu należy:
    1. przyjmowanie do realizacji projektów i grantów, dotyczących badań naukowych, finansowanych ze środków pochodzących z funduszy europejskich i innych źródeł zewnętrznych
    2. zarówno krajowych jak i zagranicznych, dla których zostały podpisane umowy lub wydane decyzje o ich realizację,
    3. uruchamianie procedur niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów,
    4. współpraca z zewnętrznymi instytucjami finansującymi, w zakresie określonym w umowach,
    5. współpraca z podmiotami trzecimi i osobami zaangażowanymi w realizację projektów, w tym wykonawcami, partnerami i konsorcjantami,
    6. opracowywanie i sporządzanie dokumentacji związanej z realizowanymi projektami, w tym sporządzanie dokumentów wewnętrznych wymaganych w ramach wdrażania,
    7. monitorowanie procesu realizacji projektów pod kątem zgodności z zewnętrznymi regulacjami prawnymi oraz wytycznymi,
    8. sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej dla instytucji zewnętrznych i innych podmiotów kontrolujących,
    9. sporządzanie wniosków o płatność w części administracyjnej rozliczających środki przyznane na realizację projektów oraz analizowanie zgodności kosztów, nakładów projektów z
    10. założeniami i budżetami projektów,
    11. bieżąca ocena stopnia zaawansowania projektu, informowanie przełożonych o zagrożeniach oraz podejmowanie działań w kierunku ich usunięcia,
  8. w okresie trwałości projektów (grantów) do zadań działu należy:
    1. udział w czynnościach kontrolnych i koordynowanie działań kontrolnych i audytów zewnętrznych, oraz informowanie odpowiednich komórek o datach, zakresach planowanych kontroli,
    2. monitoring i sprawozdawczość realizowanych projektów i grantów, w tym trwałości projektów,
    3. archiwizacja dokumentów związanych z wdrażaniem projektu,
    4. sporządzanie sprawozdań w okresie trwałości.

mgr Maria Müller - kierownik
+48 81 889 33 05
maria.muller@piwet.pulawy.pl
biblioteka@piwet.pulawy.pl

  1. opracowywanie planów naukowo-badawczych, sprawozdań i raportów z działalności naukowej, badawczo-usługowej i technicznej Instytutu,
  2. obsługa administracyjna projektów realizowanych w ramach subwencji na utrzymanie potencjału badawczego,
  3. przygotowywanie i nadzorowanie procesu ewaluacji dorobku naukowego Instytutu,
  4. wprowadzanie i administrowanie danymi dotyczącymi działalności Instytutu do określonych przepisami modułów Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym
  5. POL-on,
  6. prowadzenie rejestru publikacji naukowych,
  7. nadzorowanie dokumentacji dotyczącej patentów i wynalazków,
  8. prowadzenie dokumentacji i nadzór nad realizacją szkoleń wewnętrznych, zewnętrznych i zakładowych,
  9. obsługa szkół doktorskich i Rady Wydawnictw,
  10. prowadzenie Biblioteki Naukowej,
  11. wprowadzanie do Repozytorium Wiedzy na stronie internetowej Instytutu instytucjonalnego dorobku naukowego i dydaktycznego pracowników naukowych PIWet-PIB,
  12. obsługa Rady Naukowej,
  13. prowadzenie dokumentacji postępowań o nadanie stopnia doktora i doktora habilitowanego,
  14. przygotowywanie strategii marketingowej Instytutu,
  15. organizowanie i prowadzenie marketingu i promocji Instytutu (w tym: analiza oferty Instytutu na tle ofert rynkowych, inicjowanie tworzenia pakietów badań),
  16. przygotowanie oraz przeprowadzenie procesu komercjalizacji oraz ochrony własności intelektualnej,
  17. obsługa strony internetowej,
  18. prace poligraficzne na rzecz Instytutu.

prof. dr hab. Beata Cuvelier-Mizak - Redaktor Naczelny
+48 81 889 33 27
+48 81 889 33 09
b.cuvelier@piwet.pulawy.pl

    Zarządzanie procesem redakcyjnym oraz prowadzenie wszelkich spraw związanych z wydawaniem czasopisma Journal of Veterinary Research.

dr inż. Joanna Maj-Paluch - kierownik
+48 81 889 33 57
joanna.maj@piwet.pulawy.pl

  1. obsługa procesu przyjmowania i przekazywania próbek do badań do poszczególnych laboratoriów Instytutu,
  2. archiwizacja dokumentacji związanej z próbkami,
  3. współpraca z klientem w zakresie realizacji zleceń.

    Świadczenie usług weterynaryjnych polegających na leczeniu i zapobieganiu chorób zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych w prowadzonych w Instytucie doświadczeniach.

Działy obsługi ogólnej [ Kliknij nazwę działu, aby wyświetlić szczegóły ]

Wykaz i zakres działania działów ogólnych

mgr Małgorzata Bąk — Główny Księgowy
+48 81 889 32 48
m.bak@piwet.pulawy.pl

  1. wykonywanie czynności przewidzianych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie finansowo-księgowym,
  2. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  3. wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
  4. analiza okresowa działalności gospodarczej i wyników finansowych, w tym: analiza wewnętrznych przepływów pieniężnych, analiza (na wniosek Dyrektora lub kierownika) przychodów i kosztów funkcjonowania poszczególnych komórek organizacyjnych, analiza (na wniosek Dyrektora lub kierownika działu badawczego) wydatków w projektach badawczych

dr Małgorzata Lisiowska - kierownik
+48 81 889 32 59
M.Lisiowska@piwet.pulawy.pl

  1. wykonywanie czynności przewidzianych Kodeksem pracy,
  2. przygotowywanie, we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych oraz Dyrektorem, polityki kadrowej Instytutu,
  3. realizowanie polityki kadrowej Instytutu,
  4. prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
  5. sporządzanie sprawozdawczości dla GUS w zakresie zatrudnienia i wykorzystania czasu pracy,
  6. obsługa podróży służbowych pracowników Instytutu,
  7. prowadzenie spraw związanych z praktykami zawodowymi studentów i uczniów szkół średnich,
  8. wdrażanie motywacyjnego systemu wynagrodzeń.

+48 81 889 33 41

  1. gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących wyników badań wykonywanych przez weterynaryjne laboratoria diagnostyczne (obsługa baz danych),
  2. budowa, rozwój i administracja systemów informatycznych oraz baz danych w Instytucie (obsługa techniczna), w tym budowa i techniczna obsługa strony internetowej Instytutu,
  3. określenie potrzeb w zakresie sprzętu informatycznego i oprogramowania oraz przygotowanie specyfikacji przetargowych,
  4. wsparcie dla pracowników Instytutu w zakresie systemów informatycznych,
  5. szkolenie personelu laboratoriów diagnostycznych współpracujących z Instytutem,
  6. obsługa i zapewnienie bezpieczeństwa wewnętrznej sieci informatycznej Instytutu,
  7. zabezpieczenie i dostarczenie usług sieciowych,
  8. bieżący nadzór nad sprzętem komputerowym i oprogramowaniem,
  9. pozyskiwanie projektów krajowych i zagranicznych, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi, mających na celu wsparcie informatyzacji poszczególnych zadań realizowanych w Instytucie.

mgr Agata Wawer - kierownik
+48 81 889 31 00
agata.wawer@piwet.pulawy.pl

  1. koordynacja sporządzania rocznych planów zakupów,
  2. przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań na zakup dostaw, usług i robót budowlanych, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminem dla zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane o wartości poniżej progów przetargowych,
  3. sporządzanie projektów umów o zamówienie publiczne we współpracy z radcą prawnym,
  4. wprowadzanie danych o zawartych umowach, ofertach do systemu informatycznego Instytutu, opisywanie wniosków zakupowych, generowanie i wysyłanie zamówień, monitorowanie wysłanych zamówień, sprawdzanie zgodności danych zawartych na fakturze/rachunku z danymi wynikającymi z umów/ofert,
  5. prowadzenie postępowań reklamacyjnych, o ile nie są prowadzone przez inną komórkę organizacyjną,
  6. prowadzenie ocen dostawców,
  7. doskonalenie wewnętrznego systemu składania zamówień.

mgr Piotr Radomski - kierownik
+48 81 889 33 25

  1. prowadzenie całokształtu prac związanych z obsługą administracyjną, porządkową i transportową Instytutu,
  2. prowadzenie archiwum Instytutu,
  3. zabezpieczanie prawidłowego działania środków transportu,
  4. zapewnienie ciągłości i aktualizacji a także nadzór nad umowami zawartymi z podmiotami zewnętrznymi w obszarze działania Działu Administracyjno-Gospodarczego,
  5. prowadzenie spraw związanych z obrotem i administrowaniem nieruchomościami zamiejscowymi Instytutu,
  6. odbiór dostaw i ich przekazywanie do zamawiających komórek organizacyjnych.

mgr inż. Ryszard Kielar
+48 81 889 34 00

  1. utrzymywanie sprawności infrastruktury Instytutu,
  2. koordynowanie przygotowania i realizacji prac remontowych lub inwestycyjnych,
  3. koordynowanie przeglądów, wzorcowania, sprawdzania laboratoryjnego wyposażenia pomiarowego,
  4. prowadzenie książki obiektów użytkowanych przez Instytut,
  5. prowadzenie gospodarki odpadami i ściekami na terenie Instytutu,
  6. obsługa i utrzymanie sprawności technicznej spalarni odpadów niebezpiecznych, kotłowni gazowej i oczyszczalni ścieków oraz prowadzenie zabezpieczenia mikrobiologicznego.

sekretariat@piwet.pulawy.pl

  1. prowadzenie obsługi biurowej Dyrektora oraz jego Zastępców, w tym gromadzenie dokumentacji niezbędnej do bieżącego zarządzania Instytutem,
  2. przyjmowanie, ewidencjonowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów i korespondencji Dyrektora oraz jego Zastępców,
  3. prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
  4. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Dyrektora, wynikających z potrzeb i organizacji pracy Sekretariatu,
  5. organizowanie kontaktów interesantów zewnętrznych i wewnętrznych z Dyrektorem.

+48 81 889 32 77

    Zapewnianie ochrony fizycznej obiektów i majątku Instytutu w Puławach.

+48 81 889 32 41
biuro_pjb@piwet.pulawy.pl

  1. obsługa administracyjna systemu zarządzania,
  2. koordynacja prac związanych z akredytacją laboratoriów,
  3. tworzenie i nadzór nad dokumentacją systemu zarządzania,
  4. tworzenie, nadzór i doskonalenie portalu info. intranet oraz strony internetowej Instytutu w zakresie systemu zarządzania,
  5. współtworzenie i nadzorowanie programów szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych o tematyce związanej z systemem zarządzania,
  6. wsparcie merytoryczne dla komórek organizacyjnych i pracowników Instytutu w zakresie systemu zarządzania,
  7. doskonalenie kompetencji osób odpowiedzialnych za system zarzadzania w Instytucie.

mgr Joanna Stachyra-Wolska - kierownik
+48 81 889 31 19
+48 81 889 33 43
+48 81 889 34 69
joanna.stachyra@piwet.pulawy.pl
Strona Zakładu

  1. obsługa szkoleń, w tym szkoleń specjalizacyjnych,
  2. obsługa administracyjno-techniczna Komisji ds. Specjalizacji Lekarzy Weterynarii, zgodnie z właściwymi przepisami,
  3. obsługa i współorganizacja konferencji, kursokonferencji, spotkań branżowych,
  4. obsługa bazy hotelowej.

Samodzielne stanowiska pracy [ Kliknij nazwę stanowiska, aby wyświetlić szczegóły ]

  1. prowadzenie spraw sądowych, zastępstwo prawne i procesowe,
  2. opracowywanie i opiniowanie pod względem prawnym aktów wewnętrznych Instytutu,
  3. opiniowanie pod względem prawnym umów i porozumień zawieranych przez Instytut,
  4. opracowywanie i weryfikacja projektów umów,
  5. udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych.

    Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

    Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie ochrony przeciwpożarowej.

    Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie ochrony informacji niejawnych.

    Wykonywanie obowiązków Inspektora Ochrony Danych określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)- Dz. Urz. UEL 119.s 1 oraz w ustawie z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych.

    Wykonywanie zadań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach w zakresie spraw obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.