Prezentacja instytutu

Władze Instytutu


Dyrektor

Dyrektor kieruje Instytutem, a w szczególności:

  1. ustala plany działalności badawczo-rozwojowej Instytutu,
  2. realizuje politykę kadrową i płacową,
  3. zarządza mieniem i odpowiada za wyniki działalności Instytutu,
  4. formułuje politykę jakości i mierzalne cele jakościowe,
  5. reprezentuje Instytut,
  6. podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu, z wyjątkiem spraw należących do zakresu działania Rady Naukowej.
ZASTĘPCA DYREKTORA DS. NAUKOWYCH

prof. dr hab. Mirosław Paweł Polak
+48 81 889 33 16
ppolak@piwet.pulawy.pl

  1. Zastępca dyrektora ds. naukowych podlega dyrektorowi Instytutu kieruje powierzonym zakresem spraw zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym mu przez dyrektora.
  2. W szczególności do obowiązków zastępcy dyrektora ds. naukowych należy:
    1. nadzór merytoryczny nad planowaniem i realizacją badań naukowych oraz nad sprawozdawczością z działalności naukowej,
    2. współudział w kształtowaniu polityki inwestycyjnej i zaopatrzeniowej związanej z działalnością naukową Instytutu.
  3. Zastępcy dyrektora ds. naukowych mogą być powierzone przez dyrektora Instytutu inne zadania wynikające z potrzeb i organizacji pracy Instytutu.

Rada Naukowa

  1. Rada jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym w zakresie działalności statutowej Instytutu oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej.
  2. Rada naukowa PIWet-PIB :
    1. uchwala statut Instytutu;
    2. opiniuje kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych;
    3. opiniuje kierunkowe plany tematyczne badań naukowych i prac rozwojowych oraz finansowe Instytutu, a także roczne sprawozdania dyrektora z wykonania zadań;
    4. zatwierdza perspektywiczne kierunki działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej;
    5. opiniuje wnioski w sprawie połączenia, podziału, przekształcenia lub reorganizacji Instytutu oraz stałej współpracy Instytutu z innymi osobami prawnymi;
    6. opiniuje regulamin organizacyjny Instytutu;
    7. opiniuje roczny plan finansowy;
    8. opiniuje roczne sprawozdania finansowe;
    9. opiniuje podział zysku Instytutu;
    10. opiniuje kwalifikacje osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo-technicznych oraz dokonuje okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników;
    11. opiniuje wnioski o przyznanie stypendium naukowego;
    12. przeprowadza przewody doktorskie i habilitacyjne oraz postępowania o nadanie tytułu naukowego w zakresie posiadanych uprawnień;
    13. wnioskuje do dyrektora o mianowanie na stanowisko profesora lub profesora instytutu;
    14. opiniuje programy prowadzonych przez Instytut studiów podyplomowych i doktoranckich;
    15. opiniuje regulamin zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych;
    16. przypisuje poziomy Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1, z uwzględnieniem art. 21 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 986);
    17. podejmuje decyzje o włączeniu do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, uwzględniając informacje, o których mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;
    18. występuje do ministra właściwego, o którym mowa w art. 2 pkt 14 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, z wnioskiem o włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu innych form kształcenia, w tym szkoleń i kursów dokształcających, o których mowa w art. 2 ust. 3 pkt 2 ustawy o instytutach badawczych.
  3. Rada jest uprawniona do zajmowania stanowiska we wszystkich sprawach dotyczących działalności Instytutu.
  4. Prawo głosu w sprawach określonych w ust. 2 pkt 10 i 11 mają tylko członkowie Rady ze stopniem naukowym lub tytułem naukowym.
  5. Prawo głosu w sprawach określonych w ust. 2 pkt 12 mają członkowie Rady posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł naukowy.
  6. Rada sporządza opinie, o których mowa w ust. 2 pkt 2,3,5,7-11 w terminie nie dłuższym niż 30 dni.

Rada Naukowa działa na podstawie ustawy o instytutach badawczych i regulaminu Rady Naukowej.

Skład Rady Naukowej XI kadencji:

W skład Rady Naukowej XI kadencji 2021-2025 weszli wyłonieni w wyniku wyborów pracownicy PIWet-PIB i powołane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministra Edukacji i Nauki, osoby spoza Instytutu. Członkami Rady Naukowej obecnej kadencji zostali:

  1. prof. dr hab. Dariusz Bednarek
    PIWet-PIB
  2. prof. dr hab. Tomasz Cencek
    PIWet-PIB - sekretarz RN
  3. Dr Jakub Czarny
    IGS Bydgoszcz
  4. Dr hab. Anna Gajda
    PIWet-PIB - zastępca sekretarza RN
  5. prof. dr hab. Zbigniew Grądzki
    UP Lublin
  6. prof. dr hab. Eugeniusz Grela
    UP Lublin
  7. prof. dr hab. Jarosław Horbańczuk
    IGBZ PAN Jastrzębiec
  8. prof. dr hab. Jerzy Jaroszewski
    UWM Olsztyn
  9. prof. dr hab. Piotr Jedziniak
    PIWet-PIB
  10. dr hab. Jacek Karamon
    PIWet-PIB
  11. prof. dr hab. Zdzisław Kiełbowicz
    UP Wrocław
  12. prof. dr hab. Andrzej Koncicki
    UWM Olsztyn — przewodniczący RN
  13. dr hab. Wojciech Kozdruń
    PIWet-PIB
  14. dr Radosław Krawczykiewicz
    Szpital Specj. St. Wola
  15. prof. dr hab. Ryszard Maciejewski
    UM Lublin
  16. dr Marek Matras
    PIWet-PIB
  17. dr hab. Andrzej Mazur
    UMCS Lublin
  18. lek. wet. Tadeusz Morawski
    ŁODR Bratoszewice
  19. mgr inż. Dariusz Pomykała
    CDR o/Radom
  20. dr hab. Marzena Rola-Łuszczak — profesor instytutu
    PIWet-PIB
  21. prof. dr hab. Jerzy Rola
    PIWet-PIB - zastępca przewodniczącego RN
  22. mgr Rafał Romanowski
    MRiRW
  23. dr hab. Marcin Smreczak
    PIWet-PIB
  24. prof. dr hab. Wojciech Szweda
    UWM Olsztyn
  25. dr hab. Krzysztof Śmietanka
    PIWet-PIB - zastępca przewodniczącego RN
  26. dr hab. Tomasz Śniegocki
    PIWet-PIB
  27. dr Małgorzata Warenik-Bany
    PIWet-PIB
  28. prof. dr hab. Dariusz Wasyl
    PIWet-PIB
  29. dr Mirosław Welz
    GIW Warszawa
  30. dr hab. Jacek Żmudzki
    PIWet-PIB
  31. prof. dr hab. Zygmunt Litwińczuk
    UP Lublin

Komisja Doktorska (KD)

  • Prof. dr hab. Dariusz Bedarek - przewodniczący
  • Prof. dr hab. Tomasz Cencek
  • Prof. dr hab. Jerzy Rola
  • Dr hab. Anna Gajda, prof. inst.
  • Prof. dr hab. Piotr Jedziniak
  • Dr hab. Jacek Karamon - profesor instytutu
  • Dr hab. Krzysztof Śmietanka, prof. inst.
  • Prof. dr hab. Dariusz Wasyl
  • Dr hab. Jacek Żmudzki, prof. inst.

Komisja ds. Oceny Dorobku Naukowego i Technicznego Pracowników Naukowych i Badawczo-Technicznych PIWet-PIB:

  • prof. dr hab. Jerzy Rola - przewodniczący
  • prof. dr hab. Dariusz Bednarek
  • prof. dr hab. Tomasz Cencek
  • prof. dr hab. Wojciech Szweda
  • dr hab. Krzysztof Śmietanka, prof. inst

Komisja ds. Rozwoju Kadry Naukowej

  • prof. dr hab. Tomasz Cencek - przewodniczący
  • prof. dr hab. Dariusz Bednarek
  • prof. dr hab. Jerzy Rola
  • prof. dr hab. Andrzej Koncicki
  • prof. dr hab. Piotr Jedziniak
  • dr hab. Jacek Karamon, prof. inst.
  • dr hab. Marcin Smreczak, prof. inst.
  • dr hab. Krzysztof Śmietanka, prof. inst.

Komisja ds. Oceny Kwalifikacji Pracowników PIWet-PIB na Stanowiska Naukowe i Badawczo-Techniczne:

  • Prof. dr hab. Dariusz Bednarek - przewodniczący
  • Prof. dr hab. Tomasz Cencek
  • Prof. dr hab. Jerzy Rola
  • Prof. dr hab. Jerzy Jaroszewski
  • Dr hab. Anna Gajda, prof. inst.
  • Dr hab. Jacek Karamon, prof. inst.
  • Prof. dr hab. Dariusz Wasyl
  • Dr hab. Jacek Żmudzki, prof. inst.
  • Dr Marek Matras
  • Dr Małgorzata Warenik-Bany
Postępowania o nadanie stopni i tytułu naukowego
Postępowanie o nadanie tytułu profesora: Kliknij w nazwisko, aby poznać szczegóły
Postępowanie habilitacyjne: Kliknij w nazwisko, aby poznać szczegóły
Postępowanie doktorskie: Kliknij w nazwisko, aby poznać szczegóły